mandag 19. juli 2010

Tallak sliter tappert

Det er ikke mye jeg kan fortelle om idag. Tallak sover for det meste men er også våken av og til. Han sliter mye med å hoste opp fra brystet men har fortsatt kraft nok. Men han er veldig sliten nå.

Det er mektig å sitte her. Det veksler mellom tårer og samtidig håp om at han snart må få slippe fra. Han har kjempet nok nå. Men samtidig vet jeg ikke hvordan jeg skal klare å leve uten denne kloke snille mannen.

Det virker som han beveger seg mellom virkelighet og drømmeland. Pusten stopper av og til opp men for så å komme plutselig tilbake. Det er som han tar små prøveturer, kanskje inn i en verden han glimtvis har fått tilgang til?

Det føles også godt å være sammen med Tallak nå. Han er veldig rolig. Har en følelse at vi må ha kommunisert på en eller annen måte i natt. Jeg er ihvertfall mye mer rolig og har mer energi idag.

Svein

3 kommentarer:

  1. Jeg sitter i Bergen og følger med på bloggen. Jeg er inne flere ganger om dagen for å lese oppdateringene.

    Det er veldig fint å høre at han hele tiden har folk som han bryr seg om og som bryr seg om ham. Det er nok en trøst for et menneske som står på dørterskelen fra et liv han kjenner til noe helt annet.

    Jeg fortalte om ham til min mor som er 82 år gammel og hun sa:

    Hvorfor er den nesten alltid de gode flotte menneskene som aldri har gjort en katt for tre - som får sånne lidelser og i så ung alder. Han burde iallefall fått 30 år til her på jorden.

    Jeg kommer å savne ham. Jeg kommer til å savne Lutefiskmiddagene ... (det var han som fikk meg til å like lutefisk), til en uformell fest eller sammekomst, savne hans morsomme kommentarer og alltid et glimt i øye da han sa at ... ja ja.. du er jo bergenser... hahaha ja.. jeg smiler med de minnene jeg har.

    Og så til Svein - tusen takk for at du deler dine opplevelser med oss og ikke minst - At du er der for Tallak! Han kunne ikke hatt bedre venner enn deg og alle de som har vært hans faste vennegjeng. Jeg er veldig glad for at han har dere som stiller opp alt dere kan!

    SvarSlett
  2. Leser gjennom bloggen og alle kommentarene. Flott at Tallak får så masse godhet.

    Samtidig tenker jeg på samarbeidet vårt på jobb, og hans kommentarer, oppmuntring, kunnskap og flotte personlighet som jeg har fått oppleve. Han har stilt opp for meg når andre har tvilt, og han har virkelig fått meg til å føle meg viktig og til nytte.
    Derfor er det veldig trist å innse at vi aldri skal samarbeide sånn igjen.

    Tallak, du betyr mer for meg enn du tror.
    Håper tanker og energi når deg, og at du føler deg trygg.

    -elisabeth

    SvarSlett
  3. Håper det blir en god natt for både Tallak og deg Svein. Tenker på dere hele tiden.
    Suss fra din Jarle

    SvarSlett