lørdag 17. juli 2010

Små korte håndtrykk

Tallak sover fortsatt tungt. Noen små pustebevegelser etterfulgt av en lang pause. Nesten som om han glemmer å puste. Nesten som om han gjør smådykk for så å komme til overflaten for å puste.

Kanskje ser han noe vi ikke ser. Kanskje en ny spennende verden han snart skal over i.

Han er våken i korte øyeblikk. Små øyeblikk der vi får sagt viktige ting til hverandre. Tallak svarer ikke med ord. Han svarer med små håndtrykk i hånden min. Når jeg sa hvor uendelig glad jeg var i han, svarte han med å klemme hånden min hardt. Lenge.

Det var veldig godt. Tallak er fortsatt med oss. Han hører alt vi sier til han. Men han glir snart over til den andre siden.



Svein

3 kommentarer:

  1. tusen tusen takk for alle oppdateringene
    tenker så masse på både tallak og deg, som er der for ham *klem*

    SvarSlett
  2. En stor takk til deg Svein for ubeskrivelig flott oppfølging av en god venn. Leser bloggen flere ganger om dagen og jeg føler dette er fullstendig uvirkelig og helt fjernt, men livets harde sider kommer opp til overflaten og gir oss et påminnelse om hvor viktig det er å leve, nyte det man kan og ta vare på hverandre - noe du har vært helt unik å gjøre i denne tunge og lange prosessen. Har ikke hatt muligheten til å bli kjent med deg, men mine tanker går veldig ofte til deg også for den fantastiske personen du har vist at du er! Klem Tallak i hånden fra meg og si at jeg tenker masse på han... Hilsen fra en som setter stor pris på han, og som desverre bor litt for langt unna til å komme på besøk. Hilsen Lars Erlend i New York. Hilser også fra Carol

    SvarSlett
  3. Tallak - jeg tenker på deg hele tiden. Svein - du er vel en av de største englene man kan finne - tusen takk for at du oppdaterer og alle varme tanker går til dere begge.

    SvarSlett