torsdag 24. juni 2010

...om englene finnes

...så er i hvertfall mange av de her på Hospice Lovisenberg.

Det var min første tanke når vi kom hit igår. Vennlighet, omtanke og omsorg fra alle vi møtte. Nydelige mennesker.

Hospice Lovisenberg ligger rett ved St. Hanshaugen i Oslo sentrum. Tallak har fått ett vakkert rom med frodige trær rett utenfor og fugler som synger for full hals. Her er det godt å være. Og så er det stillhet. Det er noe Tallak setter veldig stor pris på akkurat nå. Ferden hit har vært lang, smertefull og vanskelig.

Den medisinske behandlingen er over. Nå er Tallak overgitt til naturens krefter. Det er en skummel tanke - men samtidig skal vi være åpen for det uforklarlige.

Det er nå det gjelder. Nå må vi alle samle alle de gode, positive tankene og sende de til Tallak. Blir vi mange nok kan det uforklarlige skje.

Svein

2 kommentarer:

  1. Heisann Tallak!

    Jeg er sikker på at jeg skrive på vegne av mange - at vi tenker på deg og håper at det går den rette veien med deg.

    Du er alltid en positiv og inkluderende person som jeg alltid har satt pris på å bli kjent med.

    Alltid en morsom og små-ertende kommentar på lur.

    Jeg håper du har det bra og at du får god behandling.

    Som sagt: jeg ønsker deg alt godt og håper du snart er på beina!

    Masse klemmer fra Morten og alle oss andre på Mortensrud!

    SvarSlett
  2. Hei Tallak

    Tenker mye på deg om dagen, og jeg blir både trist og glad av det! Trist fordi du har havnet i denne situasjonen du er i og den tøffe tiden du har hatt, men veldig glad når jeg tenker på hvilken herlig fyr du er! Du er en viktig kollega og god venn, og jeg er veldig glad for det vi har gjort sammen. Din humrende og smittende latter, din geniale humor, din enorme kunnskap og din måte å være på har gitt meg mange hyggelig e opplevelser. Blir værende i New York til mai neste år, og i mellomtiden stoler jeg på naturens krefter, slik at vi kan ha mange hygelig stunder sammen når jeg er tilbake!

    Skal følge med på bloggen og Seins ønske om å sende gode og prositive tanker er allerede i god gang!!

    En god kompis klem fra New York! :) Carol hilser...

    SvarSlett